We zijn heel anders tegen ziekte en gezondheid gaan aankijken, stelt filosoof Ignaas Devisch vast. Want als je je met obesitas niet ziek voelt, noemen we je toch ziek. En om gezond te zijn of blijven, slaan we een beetje door. Mocht je toch ziek worden, dan is dat je eigen schuld. Over je eigen verantwoordelijkheid, schuld en steeds grotere gezondheidsverschillen gaat dit medische, filosofische en ethische gesprek.
Ultrabewerkt voedsel slecht? Dat ligt eraan, stelt onderzoeksdiëtist Rob van Berkel. Want beweringen over voeding zijn regelmatig niet (helemaal) waar. Met hem praat Merel...
Ze is culinair journalist, leefstijlcoach én ervaringsdeskundige als het gaat over obesitas. Marie Louise Schipper vertelt in deze podcast over hoe wij mensen als...
Highlights in de wetenschap van afgelopen periode! Erica van den Akker selecteerde een aantal opmerkelijke, verrassende en interessante studies en de uitkomsten.